- Ar aš esu draustas privalomuoju sveikatos draudimu?
Kiekvienas asmuo savo PSD statusą gali paprastai pasitikrinti pasirinkęs nuorodą „Ar esate draustas (-a) privalomuoju sveikatos draudimu?“.
Detalūs asmens PSD duomenys, kaip ir informacija apie asmeniui suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, asmenims pateikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinus jų asmens tapatybę, t. y.:
- Naudojantis el. parašo sertifikatu, skirtu identifikuotis, arba per el. bankininkystės sistemas asmeniui prisijungus prie „Elektroninių valdžios vartų“ (www.epaslaugos.lt) portalo;
- Atvykus į teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių ir pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba atsiuntus pasirašytą prašymą su asmens tapatybės dokumento kopija, patvirtinta notaro ar kita teisės aktų nustatyta tvarka.
Bendraisiais klausimais, susijusiais su PSD, gyventojams informacija teikiama ligonių kasų bendruoju telefonu (0 5) 232 2222 (skambinant iš užsienio + 370 5 232 2222) ir el. paštu info@vlk.lt.
- Ką turėti atvykstant į konsultaciją?
Atvykus gydytojo specialisto konsultacijai, būtina turėti:
- asmens tapatybės dokumentą – pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai (nuolat) gyventi Lietuvoje, vairuotojo pažymėjimą;
- gydytojo siuntimą, forma – F027/a (jei pageidaujate nemokamos konsultacijos);
- ankstesnių tyrimų duomenis (pagal galimybes): tyrimus iš šeimos gydytojo, išrašus iš ligos istorijų kitose gydymo įstaigose arba rentgeno nuotraukas – tai suteiks daugiau informacijos gydytojams ir bus galima palyginti ankstesnių tyrimų rezultatus.
- Ką reikia žinoti apie siuntimus?
Siuntimas – viena esminių sąlygų privalomuoju sveikatos draudimu apdraustam pacientui gauti nemokamą gydytojo specialisto konsultaciją. Siuntimą tokiai konsultacijai išduoda gydytojas ne pagal paciento pageidavimą, o pagal poreikį, atsižvelgdamas į paciento sveikatos būklę. Be siuntimo teikiama būtinoji (skubi) medicinos pagalba. Siuntimo nereikia kreipiantis į gydytoją dermatovenerologą, taip pat tuo atveju, jei į tą patį specialistą dėl tos pačios priežasties pacientas kreipiasi pakartotinai arba jis serga lėtine liga, dėl kurios jam taikoma ilgalaikė stebėsena.
- Kas gali išduoti siuntimą?
Siuntimą gali išduoti ir šeimos gydytojas, ir gydytojas specialistas. Skirtingos kvalifikacijos gydytojai siuntimus gali išduoti skirtingais atvejais. Pavyzdžiui, šeimos gydytojas gali išduoti siuntimą pas gydytoją specialistą, jeigu reikia jo pagalbos vertinant paciento ligą ir skiriant tolesnį gydymą. Gydytojas specialistas siuntimą gali išduoti tuo atveju, kai nori gauti tos pačios profesinės kvalifikacijos gydytojo ar kitos profesinės kvalifikacijos gydytojo specialisto nuomonę, pavyzdžiui, pacientą konsultavęs kardiologas nusprendžia, kad reikalinga kraujagyslių chirurgo ar endokrinologo konsultacija ir pan. Be to, siuntimą brangiesiems tyrimams ar procedūroms turi teisę išduoti tik gydytojai specialistai, teikiantys antrinio arba tretinio lygio sveikatos priežiūros paslaugas.
- Kada siuntimas nėra privalomas?
Gydytojo siuntimas neprivalomas kreipiantis dėl būtinosios medicinos pagalbos, kai reikalinga skubi pagalba. Būtinoji pagalba LR piliečiams, nuolat gyvenantiems Lietuvoje, yra nemokama.
Siuntimo nereikia, jei į tą patį specialistą dėl tos pačios priežasties kreipiamasi pakartotinai (t. y., gydytojas nurodė atvykti pakartotinai, nes dar tęsia paciento tyrimą ar gydymą) arba pacientas serga lėtine liga, dėl kurios jam reikalinga ilgalaikė stebėsena.
- Kiek galioja siuntimas?
Šeimos gydytojo išrašas gydytojo specialisto konsultacijai galioja iki 180 dienų. Siuntimo galiojimo laikas skaičiuojamas nuo jo išrašymo iki paciento užregistravimo gydytojo specialisto priėmimui arba įregistravimo į eilę gydytojo specialisto paslaugoms gauti.